Threatened (FOLYT) #7

  ~ Sziasztok! ~

Ebben a posztban elhoztam a Threatened c. Michael Jackson-fanfiction hatodik részét. Jó szórakozást!

Üdv,
Barbi

*****6. fejezet*****

Michael

A dolgozószobám íróasztala mögül figyeltem, ahogy Bill fel-alá járkál. Idegessége valószínűleg a tetőfokára hágott, ugyanis testtartásából feszültség sugárzott, tekintetét pedig egyik tárgyról a másikra járatta. Kezeit háta mögé tette, bal csuklóját erősen szorította jobb keze. Összességében sugárzott belőle az elfojtott düh, amit a szoba egyik feléből a másikba való ingázással próbált csökkenteni.


Én nem tudtam, mihez kezdjek. Fejem majd' szétszakadt gondolataim örvénylő folyamától, amelyek mint egyfajta hurrikán, hirtelen szakították át agyam védelmet nyújtó, képzeletbeli falát. Mindezek ellenére egy dologban biztos voltam: meg kell védenem Abbyt, akár az életem árán is, hiszen ez a legkevesebb, amivel leróhatom tiszteletem Emily emléke előtt.


Egy hét telt el a nő halála óta, a kislány pedig az idő múlásával egyre jobban magába fordult. Próbáltam vele beszélni, hogy megérthessem őt, de nem volt hajlandó kimutatni az érzelmeit. Nyilvánvalóan nagyon megviselte őt az anyja halála - egyáltalán ki ne tanúsítana hasonló viselkedést ebben a helyzetben? -, ennek ellenére mégsem bízott bennem annyira, hogy elfogadja a segítségem. Biztos voltam benne, hogy csak azért cselekszik így, mert még nem ismer eléggé. Abszolút megértettem a viselkedését, végtére is tinédzser, ráadásul a többi embertől izolált módon élt eddig...


Hirtelen egy telefon éles hangja hasított bele a szinte fülsüketítő csendbe. Bill meglepetten nézett a készülék képernyőjére, de végül fogadta a hívást. Pár perc elteltével gondterhelt arccal támaszkodott az íróasztalomra.


- Michael, rossz hírem van - kezdett bele mondandójába egy hatalmas sóhajtás kíséretében. Tekintete vészjósló volt, arckifejezése nem sok jóval kecsegtetett. Bólintással jeleztem, hogy figyelek, mondja el, amit szeretne. Lelkiekben már felkészültem a legrosszabbra. - Az imént hívott az egyik emberem a magánnyomozók közül, név szerint Theodore Rosa. Úgy tűnik, hogy valóban egy banda feni rád a fogát. A nevük Corazón Valiente.


Az újabb hírek hallatán éreztem, hogy minden vér kifut arcomból, korábban egészséges arcszínem helyét pedig a holtra vált, sápadt kinézet vette át. Nem értettem a helyzetet. Mit akarnak tőlem és miért kell ehhez Abigail is? Egyáltalán milyen okból ölték meg az anyját, Emilyt?


- Mit akarnak tőlem? - kérdeztem a biztonsági főnököm. Hangom olyan volt, mintha valahonnan nagyon távolról, például a világűrből szólna. Feszült várakozással figyeltem, ahogy Bill újra fel-alá kezd járkálni a szobában, újabb és újabb köröket megtéve.


- Ezt nem tudjuk biztosan. Nekem személy szerint az a gyanúm, hogy a pénzed kell nekik, azonban az is lehetséges, hogy teljesen más dolog vezérli őket. Mindenesetre az biztos, hogy Emily halála is ehhez a bizonyos célhoz köthető.


- Abbyről tudnak? - tettem fel azt a kérdést, ami a legjobban feszélyezett. Az előttem sétálgató férfi hirtelen megállt és fejét felém fordítva, habozás nélkül bólintott. A pulzusom megugrott, a félelem és a szomorúság borzalmas egyvelege fájdalmasan mardosta a torkom. Kétségbe voltam esve, de végül erőt vettem magamon és elhatározásra jutottam.


- Bill, intézd el, hogy Rosa állandóan a banda nyomában legyen! Nem fogom hagyni, hogy veszélybe sodorják a lányom életét.


A férfi komor arccal bólintott, majd egy halk köszönés kíséretében elhagyta a helyiséget.

Abigail

- Elegem van ebből! 


A könyv, amit az imént még a kezemben tartottam, hatalmas erővel csapódott a falnak, majd gerincének hangos, fájdalmas reccsenésével terült el a kemény - bizonyára egy vagyonba kerülő -, fából készült parkettán.


Immáron egy teljes hete be voltam zárva. Nem mehettem ki, amikor csak szerettem volna. Lassan már a mosdóba is biztonsági emberek kísértek el. Eleinte még a házat sem hagyhattam el, de a hét közepén sikerült annyira megpuhítanom Michaelt, hogy megengedje legalább azt, hogy a lakáshoz közeli területen szabadon mozogjak. Bár így kevésbé volt annyira unalmas és szörnyű a bezártság, voltak napok - mint például a mai is -, amikor még ahhoz sem volt kedvem, hogy kitegyem a lábamat az ajtón.


- Mit ártott az a könyv neked, Abby? - incselkedett velem Bill. Az utóbbi időben a legtöbb emberéből nagyon elegem lett, de őt valamiért kicsit sem tudtam utálni, hiszen mindig kedves és elnéző volt velem. Legtöbbször ő volt az elszenvedője véletlenszerű kirohanásaimnak, amelyet a bezártság miatti frusztráció és édesanyám hiánya okozott. 


Persze észrevettem azt is, hogy Michael egyszerre próbál megérteni engem és lelki támaszt nyújtani, de amióta behozta azt a bizonyos - ahogy én utaltam rá - "elcseszett szabályt", képtelen voltam elviselni őt. A jelenlétében úgy éreztem magam, mint a kalitkába zárt madár. Egyszerre akartam szabadulni tőle és jobban megismerni, miközben dühös voltam rá, de egyben hálás is azért, amiért magához vett - ez a furcsa kettősség pedig valahogy megölte az alakulóban lévő apa-lánya kapcsolatot közöttünk. 


Anne néni valamennyivel jobban tudott alkalmazkodni a helyzethez. Noha őt is mélyen megrázták a történtek, előttem igyekezett semmiféle jelét sem mutatni az érzelmeinek. Mindezek ellenére voltak napok, amikor neki sem sikerült véka alá rejtenie fájdalmát: a héten többször is fültanúja voltam, ahogy az anyám nevét ismételgetve végül álomba sírta magát. Volt azonban pozitív oldala is az elmúlt hét eseményeinek, ugyanis Michael és ő egyre több és több időt töltöttek együtt, szinte már azt lehetett mondani, hogy össze voltak nőve. A házban senki nem tudta, mi van közöttük. Emlékszem, a minap a konyhába menet hallottam, ahogy a szakács és a kuktája éppen arról sutyorognak, vajon össze fognak-e jönni. Az is szóba került, hogy ez csak egy jól álcázott cselszövés, amelynek célja Michael kizsákmányolása. Mielőtt azonban mérgesen rájuk törhettem volna az ajtót, felfedezték az előtte álló árnyékomat, így azon nyomban síri csendbe burkolózva folytatták megkezdett munkájukat.


Furcsa volt számomra, de amint eszembe jutott Michael, a szomorúság és a bánat helyét részben átvette a remény és a hála érzete. Mivel még nem ismertem őt annyira, hogy önálló véleményt tudjak róla és a személyiségéről alkotni, ezért nem tettem elhamarkodott kijelentéseket arra vonatkozóan, hogy vajon kedvelem-e őt avagy sem, mindenesetre napról napra szimpatikusabbnak találtam segítőkészségét és kedvességét. A férfiból szinte áradt az önzetlenség, a tömény szeretet és gondoskodás, amelyek rendkívül szerethetővé tették őt mindannyiunk szemében. A tudat, hogy ő az apám, már csak hab volt a tortán.


Hirtelen úgy éreztem, mintha egy hosszú, mély álomból ébredtem volna fel. Az életem egy pillanat töredéke alatt fenekestül felfordult, ezzel szemben mégis úgy éreztem, szebb jövő várhat ránk, ha sikerül minden rossz dolgot átvészelni. Pozitív gondolkodásom hatással volt jelenlegi állapotomra, így kedvet kaptam egy sétához a lakás körül, ezért elindultam, hogy megkeressem a biztonsági főnököt.


- Hé, Bill! Lenne kedved sétálni velem egyet? - szaladtam az említett személyhez, aki széles mosollyal az arcán bólintott. Elindultam az előszoba irányába, ahol felkaptam egy futócipőt és egy bőrdzsekit, majd kiléptem a bejárati ajtón. A férfi szorosan a nyomomban volt, közelsége pedig határozottan megnyugtató volt számomra.


Az utunk felénél sem jártunk még, amikor Bill váratlanul megállt. A következő pillanatban nem értettem, mi történik: egy dörrenés hallatszik; a biztonsági főnök elém vetődik, majd úgy zuhan a földre, mint egy rongybaba; a mellettünk parkoló, drága, márkás terepjáróból kiugrik egy fekete ruhás alak és eszeveszett iramban üldözni kezd egy férfit, aki az imént még a szemközti háztömb falánál állt, majd a másik személy közeledtére futásnak eredt; egy másik testőr Billhez rohan, majd rögtön a telefonja után kap és azonnal hívni kezdi a mentőket; szirénák harsogása a távolból, miközben az imént még telefonáló férfi a hatalmas autóba tuszkol és valamit motyog, amit sokkos állapotom miatt nem értek, csak a "Michael" nevet tudom kivenni belőle...

*O*O*O*O*O*

A kórház felé menet azt sem tudtam, mi történt: az agyam képtelen volt megemészteni az elmúlt óra eseményeit, amelyek folyamatosan, szinte körforgásszerűen játszódtak le bennem újra és újra. Egyik pillanatban még csendben, egymás mellett sétáltunk Billel, a másikban meg már egy hatalmas terepjáróba tuszkol egy fekete ruhás testőr... Nem hagyhatom, hogy még valaki miattam haljon meg - futott át agyamon a cseppet sem szívderítő gondolat.


- Au! - Mialatt így elmerültem gondolataimban, észre sem vettem, hogy elkezdtem tördelni az ujjaimat, az egyiket pedig a kelleténél kicsit jobban megfeszítettem, ami elég kellemetlenül érintett. 


- Hagyd abba - szólt rám Anne néni, aki éppen olyan rosszul érezte magát, mint én magam. Gyönyörű, általában pirospozsgás arca most viaszfehér színt öltött, homloka közepén mély ráncok jelentek meg, szemében nagymértékű aggodalom tükröződött. Még ezelőtt soha nem láttam őt ilyennek, ez a tény pedig kellőképpen felzaklatott ahhoz, hogy szó nélkül engedelmeskedjek a parancsának.


Az út úgy tűnt, mintha hosszú órákba telt volna, pedig körülbelül tíz perc alatt oda is értünk a kórházba. Belépve a hatalmas, kétszárnyú bejárati ajtón rögtön megcsapott a fertőtlenítő tömény, kellemetlen szaga, ami valamiért újra az anyámra emlékeztetett. A helyszínen már ott volt Michael, akit meglátva rögtön elkapott a sírás, a torkomat pedig a bűntudat mardosó lángnyelvei égették.


- Sajnálom... Én nem akartam - ismételgettem bőgve, mint valami óvodás, akitől éppen elvették a kedvenc játékát. Csak álltam ott, mint valami elcseszett kirakati bábu. Michael odajött hozzám és szó nélkül magához ölelt, amíg zokogásom valamelyest csillapodott. 


- Nem a te hibád volt - suttogta a fülembe, miközben nagy kezeivel lágyan simogatta barna hajamat. Még percekig álltunk ott szótlanul, ölelésbe burkolózva, amikor megjelent egy orvos.


- Mr. Jackson, velem jönne egy percre, kérem?


- Természetesen.


2020.10.29.