Threatened (FOLYT) #3

  ~ Sziasztok! ~

Ebben a posztban elhoztam a Threatened c. Michael Jackson-fanfiction második részét. Jó szórakozást!

Üdv,
Barbi

*****2. fejezet*****

Abigail

Öt év után már végre teljes értékű embernek éreztem magam. Egyrészt azért, mert tizenöt évesen érettebb gondolkodásmóddal rendelkeztem, mint tíz évesen - hűha, azt a mindenit, tényleg? Nem mondod... -, másrészt azonban lelkesítő hatással volt rám a tudat, hogy még élek. A betegségem óta minden egyes nap hálás vagyok, amiért egy újabb esélyt kaptam az életre.


Michaelt azóta sem láttam. Négy nappal azelőtt beszéltem vele utoljára, mielőtt eljöttünk volna a kórházból. Sokszor kérdeztem édesanyámat, hogy miért nem jött többé, de valahányszor ezt csináltam, ő nem felelt rá, szinte süketnek tettette magát. Egy idő után feladtam a reményt, hogy újra láthatnám őt. Kár, pedig egészen megkedveltem, valamiért pedig olyan érzésem volt, mintha régóta ismerném őt. Valami összekötött minket, de nem tudtam, hogy pontosan mi volt az... Mindenesetre meglepett, hogy ilyen hamar megtaláltuk egymással a közös hangot.


A mai reggelemet is úgy kezdtem, mint az eddigieket: gondolkodtam Michael különös viselkedésén, majd felkeltem, megmosakodtam, elintéztem ügyes-bajos dolgaimat és a konyha felé vettem az irányt.


Édesanyám és én már azóta ketten éltünk, amióta az eszemet tudom. Nem találkoztunk senkivel, azt sem tudtam, hogy élnek-e még a nagyszüleim vagy a család többi tagja. Az egyetlen ember, aki látogatni szokott minket, Anne néni, anya nővére volt. Próbáltam már őt is kérdezni a család felől, de azt mondta, ne feszegessem a témát, mert nem túl szívderítő.


Amint elértem a konyháig, észrevettem, hogy csukva van az ajtó. Nálunk ez nagyon különös volt, tekintve, hogy anya sosem zárta be azokat, mivel megbízott bennem. Úgy döntöttem, hogy megtudom, mi folyik itt, így fülemet a kemény fára tapasztottam. A helyiségből fojtott hangú beszélgetés szűrődött ki.


- Emily, nem teheted ezt! Nem titkolhatsz el előle egy ilyen szintű dolgot! - Száz százalékig biztos voltam benne, hogy a hang Anne nénihez tartozott.


- Te ezt nem értheted - sziszegte anya. Soha nem hallottam még őt így beszélni. Általában kedves volt és türelmes, a hangja pedig lágyan simogatta az ember érzékeit.


- Ne próbálj ellökni magadtól engem is! Ha megbízol bennem, elengeded velem arra a koncertre.


- Anne, ne csináld ezt, kérlek - fogta könyörgőre anyám, hangja szinte remegett az idegességtől. Ekkor éreztem úgy, hogy muszáj közbelépnem, mielőtt elfajulnának a dolgok. Ahelyett azonban, hogy csitítottam volna az elharapódzó kedélyeket, véletlenül a lehető legrosszabb kérdést tettem fel.


- Milyen koncert?


A két nő egyszerre fordította figyelmét felém. Anne néni tekintetében szinte látni véltem az előre elkönyvelt győzelmet, amíg anyáméból a színtiszta rettegés, a félelem tükröződött vissza.


- Anne... - kezdte volna anyám, de a nő könyörtelenül belevágott a szavába.


- Két nap múlva lesz a városban egy Michael Jackson koncert. Mivel te vagy az egyetlen, kedvenc unokahúgom, ráadásul tudom, hogy ő mentett meg téged, ezért arra gondoltam, hogy elvinnélek oda, hogy lásd, milyen fenomenális a színpadon is, nemcsak a való életben.


- Anne, elég! Szó sem lehet róla! - Anyám hangja úgy csattant, mint egy jobb fajta ostor. Dühösen felpattant a székről, amin ült, megkerülte az asztalt és szinte belebújt a nővére arcába. - Van fogalmad róla, mit teszel?


Ezen a ponton már nálam is betelt a pohár. Nem elég, hogy nem mond róla semmit, de még azt is meg akarta tiltani, hogy lássam őt...


- Anya... - kezdtem volna, de ő csak csendre intett. Ezzel a cselekedettel kihúzta nálam a gyufát. - MIÉRT NEM ENGEDED, HOGY TALÁLKOZZUNK, AMIKOR Ő MENTETT MEG? HA Ő NEM LENNE, ÉN HALOTT LENNÉK!


Tudtam, hogy ezzel mély, fájó pontra tapintottam, de nem gondolkodtam előre. Magamból kikelve ordítottam a saját anyámra, a nőre, aki életet adott nekem, felnevelt, védelmezett és ott volt mellettem, amikor minden reménytelennek tűnt. Bevallom, eléggé szégyelltem magam emiatt, de kénytelen voltam valahogy jobb belátásra téríteni.

Emily

Amikor Abigail elkezdett velem üvölteni, egy pillanatra megfagytam. Nem tudtam mire vélni a dolgot, hiszen a lányom soha nem beszélt velem úgy, ahogyan most. Tekintetemmel a nővérem szemeit kerestem, de ő szinte tátott szájjal meredt Abbyre. Nyilvánvalóan senki nem nézte volna ki belőle, hogy ez megtörténhet.


- Ne haragudj, anya, é-én... - kezdte volna, de félbeszakítottam.


- Ne szabadkozz, Abigail. Igazad van. Ha Anne nénivel leszel, akkor nyugodtan elmehetsz arra a koncertre. Viszont - fogtam közre kezemmel az arcát, mire a szeméből legördült egy könnycsepp, amit a hüvelykujjammal óvatosan letöröltem. - meg kell értened, hogy vannak dolgok, amiket a felnőtteknek maguknak kell megoldaniuk a gyermekeik tudta nélkül. Az ok, amiért nem akartam beszélni Michaelről és amiért nem akartalak elengedni a koncertre, szintén ilyen dolog.


A szívem majd' összeszorult, látván, hogy Abby sírni kezd. Magamhoz szorítottam a kis fejét és hagytam, hadd zokogjon a vállamon, miközben éreztem, hogy az én szememből is ömleni kezdenek a sós könnyek.

Abigail

A koncert napján egész idő alatt olyan izgatott voltam, mint még soha. Tudtam, hogy Michael egy nagyra értékelt, hihetetlen becsben tartott előadó, egy igazi művész, de sosem gondoltam volna, hogy egyszer lesz is lehetőségem megtapasztalni, hogy milyen érzés részt venni a koncertjén. Örömömben ugrálva léptem be a házba és indultam szobám felé, hogy időben el tudjak készülni. Megfogadtam, hogy kerüljön bármibe, ma jól akarok kinézni, ezzel is megtisztelve a férfit, aki megmentett a biztos haláltól.


A szekrényem elé lépve gondolkodóba estem. A hétköznapokban szinte csak sötét ruhákat viseltem, alig akadt köztük egy-egy fehér darab, a színesek pedig egyenesen ki voltak lőve. Jobb híján egy fekete, V-nyakú póló és egy ugyanolyan színű, szaggatott farmer mellett döntöttem. Miután felöltöztem, tettem fel egy kis szempillaspirált és egy visszafogott, barack színű szájfényt, majd elindultam lefelé, ahol már Anne néni várt.

Michael

Az aréna tömve volt, valósággal lépni sem lehetett volna a rengeteg rajongó között. Sosem tudtam elképzelni, mégis hogyan tudják élvezni ennyire a koncertet, hogy képesek bevállalni érte még ezt a tömegnyomort is. A rajongók gondolata megmelengette a szívemet. Nagyon szerettem őket, szinte bármit megtettem volna értük.


- Michael, egy perc és kezdünk - hallottam a hátam mögül egy hangot. Megkönnyebbülten konstatáltam, hogy nemsokára újra ott lehetek az egyedüli helyen, ahol végre otthon érzem magam: a színpadon.


Amikor intettek, elindultam az említett cél felé. Amint látótávolságon belülre értem és végre nem takartak a gigantikus méretű függönyök, a tömeg őrjöngeni kezdett, ami újra megmosolyogtatott.


- Helló, Los Angeles! Hogy vagytok ma? - üvöltöttem lelkesen a mikrofonba, miközben végigpásztáztam a hatalmas rajongói tábort. Valahol a közepén azonban megakadt a tekintetem egy barna fürtökkel és csokoládébarna szempárral keretezett arcon, és még a lélegzetem is elállt. Abigail - futott át agyamon a gondolat, és szívemet újra melegség járta át, immáron sokkal erőteljesebben. Úgy tűnik, a ma esti koncert eléggé különlegesnek ígérkezik.


2020.07.20.